Riskettan
Motorcykel

Riskutbildning Del 1
körkortsbehörighet A,A1 och A2 (motorcykel)

Boka Riskettan MC

Riskutbildning Del 1 för Motorcykel A1, A2 och A

Säkerhet är nyckeln när du är ute på vägarna på din motorcykel. Med vår Riskutbildning Del 1 (Riskettan) får du möjligheten att förbättra dina färdigheter och öka din medvetenhet om risker i trafiken, vilket är avgörande för att bli en säker motorcyklist.

Denna utbildning är inte bara ett krav för att ta körkort, den är också en investering i din egen säkerhet och andras på vägarna. Anmäl dig till vår Riskutbildning Del 1 (Riskettan) och ta det första steget mot att bli en mer säker och kompetent motorcyklist. Utforska vägarna med förtroende!

Du behöver inte vara registrerad hos oss för att anmäla dig till denna del av utbildningen.

Boka riskettan för MC

Att boka Riskutbildning del 1 hos oss är enkelt. Du har flera alternativ för att anmäla dig:

• Använd vårt webbformulär för att göra din anmälan.
  • Kontakta oss direkt för att boka din plats.

Om du redan är en inskriven elev på vår trafikskola finns det också möjlighet att göra bokningen via vår skolpanel för ökad bekvämlighet

Vi genomför vår Riskutbildning Del 1 enbart på svenska. Om du inte talar svenska och behöver en tolk, är det viktigt att du ordnar en tolk på egen bekostnad. Vänligen meddela oss i förväg om du kommer att ha en tolk med dig så att vi kan planera för detta och säkerställa att utbildningen blir så effektiv som möjligt för dig.

Riskettan äger rum i våra lokaler som är belägna på adressen Mäster Nilsgatan 20 i Malmö.

Kursen har en beräknad varaktighet på cirka 3 timmar. Efter avslutad utbildning förväntas du ha kunskap om följande ämnen:

• Reglerna för rattfylleri och trötthet i trafiken.
  • Hur passagerare, mobiltelefoner, stress och andra distraktionsfaktorer påverkar dig som förare.
  • Hur olika typer av beteenden och attityder påverkar dig och andra i trafiken.
  • Olycksrisker hos olika grupper såsom ”män-kvinnor”, ”yngre-äldre”.
  • Risker, konsekvenser och påverkan av rattfylleri, drogmissbruk och trötthet, samt hur du ska undvika negativa beteenden i trafiken och hindra andra.