• 040-656 60 60

Starta din Körkortsresa hos Oss

Enkelt att komma igång

Registrera Dig Hos Caroli Trafikskola - Börja Din Körkortsresa

Registrera dig enkelt på vår trafikskola! Efter att du har gjort din anmälan kommer vi att registrera ditt konto inom två arbetsdagar.

Du är också välkommen att kontakta oss via telefon eller besöka trafikskolan personligen om du föredrar det.

För att vi ska kunna registrera dig behöver du ha köpt en utbildning, till exempel något av våra körpaket eller teoripaket.

Om du önskar att anmäla dig för en testlektion eller enstaka körlektioner, ber vi dig att besöka trafikskolan så hjälper vi dig att boka en lämplig körtid.

Vanliga frågor

Du kan enkelt göra din inskrivning på ett av följande sätt:
  • Fyll i vårt formulär direkt på vår hemsida.
  • Besök vårt kontor på Mäster Nilsgatan 20.
  • Kontakta oss via telefon på 040-656 60 60.
Nej, vi tar inte ut någon inskrivningsavgift. Däremot är det viktigt att notera att vi endast kan göra inskrivningar om ni också köper en utbildning. Om ni väljer att registrera er via vår hemsida, vänligen kom ihåg att göra ett köp av utbildning samtidigt. Först när ni har köpt utbildningen kan vi genomföra er inskrivning i vårt IT-system och skicka ut era inloggningsuppgifter till er.
För att boka testlektioner eller enstaka körlektioner, vänligen ring direkt till vårt kontor på 040-656 60 60 eller ännu bättre, besök oss på Mäster Nilsgatan 20 i Malmö.
Nej, däremot går det bra att besöka Smarteyes på Triangeln eller Emporia i Malmö, är du kund hos oss kostar ditt syntest 75 kr.
När du har mottagit dina inloggningsuppgifter kan du enkelt börja boka dina körlektioner online. Om du föredrar att göra bokningar via telefon eller personligt besök är du också välkommen att kontakta vår trafikskola, och vi hjälper dig med dina bokningar.

Vänligen observera att du inte kan boka körlektioner innan du har erhållit ditt körkortstillstånd. Så snart du har fått ditt körkortstillstånd, vänligen meddela trafikskolan så kommer vi att aktivera möjligheten att boka lektioner för dig
Du har möjlighet att besöka vår e-handel och välja en utbildning från vårt sortiment, eller så är du välkommen att besöka vår trafikskola.
Vänligen observera att avbokning av en körlektion måste göras senast klockan 13:00 på en helgfri vardag före din planerade lektion. Om du avbokar efter denna tidpunkt debiteras körlektionen, om du inte kan uppvisa ett giltigt intyg, såsom ett sjukintyg, som styrker din frånvaro.
För att kunna övningsköra och genomföra ditt förarprov krävs ett giltigt körkortstillstånd. Ansökan görs enkelt digitalt via Transportstyrelsens webbplats och måste kompletteras med ett synintyg.

Ansökan om körkortstillstånd gör du här Ansök om körkortstillstånd
Körtiderna varierar beroende på vilken lärare du bokar dig med och kan sträcka sig från kl. 07:00 till kl. 16:25. Om du endast kan köra på sena eftermiddagar rekommenderar vi att du planerar dina bokningar i god tid, gärna cirka 5-7 veckor i förväg.
Vår tillgänglighet för körlektioner kan vara begränsad och vanligtvis finns det tider tillgängliga efter 4-6 veckor. Det är viktigt att vara medveten om att du tidigast kan påbörja din utbildning efter denna tid. För att optimera din körutbildning rekommenderar vi att du bokar så många lektioner som möjligt från början, baserat på dina tillgängliga tider.

På så sätt undviker du onödig väntan mellan dina körlektioner. Om du vill veta när nästa lediga körtid är tillgänglig, är du välkommen att kontakta oss på 040-656 60 60.
Självklart kan du meddela oss vid inskrivningen om du har en önskan att köra med en specifik lärare. Var dock medveten om att den läraren kan vara fullbokad, och det kan finnas en viss väntetid om du vill köra med just den läraren.
När du genomför din inskrivning är det av största vikt att du informerar oss om din önskan att genomföra en intensivutbildning eller att köra i en snabbare takt. På så sätt kan vi bistå dig med att effektivisera dina bokningar. För intensivutbildningar bör du vara medveten om att vi har en väntetid på cirka 6-8 veckor, och det är fördelaktigt om du kan köra vid olika tidpunkter under dagen för att underlätta planeringen av dina körlektioner.
Vi kör med Golf TSI 1.4 manuell/automat och motorcykel kör vi med Yamaha MT 07
Ja, förutom undervisning på svenska erbjuder vi även utbildning på engelska. Detta gäller dock enbart under övningskörningen, medan våra teorilektioner och riskutbildningar endast hålls på svenska. För de som föredrar engelska kan vi också tillhandahålla teoriböcker och körkortstester på engelska.
Det är viktigt att notera att du endast kan ansöka om och ta körkort i det land där du är folkbokförd. Om du önskar att ta körkort i Sverige måste du även ha ett svenskt körkortstillstånd vilket kräver att du har ett personnummer eller samordningsnummer.
Ja, vi har kvalificerade kvinnliga lärare som är experter inom körkortsutbildning. De är välutbildade och har utmärkta pedagogiska färdigheter och ser fram emot att assistera dig med ditt körkort.