Din Väg till Körkortet - Upptäck Vår E-handel
Få Mer Körkort för Dina Pengar Hos Oss

Guldpaket
- 15 körlektioner à 70 min
- Halka
- Risketta
- Teoripaket



Läs mer

MC Guldpaket
- 10 körlektioner à 70 min
- Teoripaket
- Riskettan
- Risktvåan
- Hyra av MC till körprov
- Lån av skyddsutrustning

Moped klass 2
- Lärarledd teori
- Teoripaket
- Teoripprov
Läs mer

MC Silverpaket
- 5 körlektioner à 70 min
- Teoripaket
- Riskettan
- Risktvåan
- Hyra av MC till körprov
- Lån av skyddsutrustning

AM moped
- 1 körlektion à 70 min
- Manöverbana
- Teoripaket
- Lån av skyddsutrustning
Läs mer



Teoripaket
- Körkortsteori online
- Körkortstest online
- Filmer
- Teorilektioner online

Köpvillkor
Följande villkor gäller för Caroli Trafikskolas försäljning i Sverige över Internet till konsument.
Caroli Förarutbildning AB
Mäster Nilsgatan 20, 211 26 Malmö
Telefon: 040-656 60 60
E-post: Den här e-postadressen skyddas mot spambots. Du måste tillåta JavaScript för att se den.
org-nummer: 556965-5938
Beställning m.m
Beställning av en vara eller tjänst sker på vår hemsida. När du beställt och betalat skickar vi en orderbekräftelse till dig. För att handla måste du vara över 18 år. Är du ännu inte 18 år måste du ha målsmans tillstånd för att få handla.
Priser
Priserna anges i svenska kronor och inkluderar moms om inget annat anges. Priset på varan/tjänsten är det som anges på webbplatsen på beställningsdagen. Ev. fraktkostnad tillkommer. Se Leverans och frakt.
Kortbetalning

Du kan alltid känna dig trygg i att handla med svenska kort utställda av VISA eller MasterCard. Vi samarbetar med DIBS Payment, som är en ledande leverantör av betaltjänster via Internet och certifierade enligt kortindustrins nya skärpta säkerhetskrav PCI-DSS (Payment Card Industry Data Security Standard). När du betalar med kort skickas du vidare till en säker sida med SSL-certifikat hos DIBS Payment, där du tryggt fyller i dina kortuppgifter och genomför betalningen. När betalningen har godkänts skickas du tillbaka till vår hemsida där du får en bekräftelse på att ditt köp är genomfört.
Swish betalning via mobilen

Swish är en tjänst som utvecklats för att erbjuda en enkel och trygg mobil tjänst för direkta betalningar. Skriv in mottagarens Swish-nummer i Swish-appen och klicka på Betala.
Vid Faktura köp

Förutsättning för att få handla mot faktura är bland annat att du är registrerad i folkbokföringsregistret i Sverige och är över 18 år. Du får inte ha några betalningsanmärkningar. Fakturans betalningsvillkor är 14 dagar.
Vid försenad eller utebliven betalning utgår påminnelseavgift om f.n 60 kr. Dröjsmålsränta utgår med 2 % per månad. Vid utebliven betalning överlämnas fakturan till inkasso.
Studentrabatt


För att du ska få studentrabatt ska du kunna uppvisa ett giltigt Mecenat/Studentkort eller CSN kort på trafikskolan.
Vi förbehåller oss rätten att kräva tillbaka rabatten vid ej uppvisande av ett giltigt studentkort. Studentrabatten gäller ej kampanjerbjudanden.
Leverans och frakt
Du får dina varor inom 2-7 arbetsdagar efter det att vi fått din beställning. Vi svarar inte för dröjsmål som beror på hinder utanför vår kontroll (force majeure). Vi levererar endast inom Sverige. För varor som inte levereras över Internet tillämpar vi enhetsfrakt på 120 kr per order. Vid avhämtning av varor utgår ingen fraktkostnad.
Ej uthämtade varor
Hämtar du inte ut ditt paket alls, så skickas det tillbaka till oss. Vi tar då ut en avgift på 150 kr för att täcka de kostnader vi har i samband med det outlösta paketet. Om du inte meddelar oss annat inom 14 dagar från det att varan återkommit till oss upphör annulleras köpet. Du kommer då att återfå vad du betalat, med avdrag för nyssnämnda kostnader. Återbetalning sker med samma betalningsmetod som vid köpet, dvs. genom insättning på det kort som du använde vid köpet.
Ångerrätt/retur
Som konsument (privatperson) har du en ångerrätt på 14 dagar från det att du har mottagit en vara som vi har skickat till dig. Ångerrätten regleras av Distans- och hemförsäljningslagen (2005:59). Enligt 4 § i denna lag gäller inte ångerrätten för distansavtal om bland annat följande situationer:
- En tjänst där fullgörandet har påbörjats med konsumentens samtycke under ångerfristen, exempelvis abonnemang.
- En vara som på grund av sin beskaffenhet inte kan återlämnas eller som snabbt kan försämras eller bli för gammal.
- En förseglad ljud- eller bildupptagning eller ett förseglat program där förseglingen har brutits.
- Ångerrätten gäller inte för företag och endast om varan är i väsentligen oförändrat skick.
Detta innebär att produkten måste kunna säljas som ny till nästa kund utan att denne reagerar på att produkten ser använd ut. Du som kund ansvarar för returfrakten när du utövar ångerrätten. För att undvika problem när du vill utnyttja ångerrätten, ta kontakt med vår kundtjänst innan du skickar tillbaka varor. Det är viktigt att notera att ångerrätten inte gäller för varor som köps i våra fysiska skolor.
För att utöva din ångerrätt måste du följa följande åtgärder:
- Meddela vår kundtjänst inom 14 dagar från det att du har mottagit beställningen eller en del av den som du avser att utöva din ångerrätt för.
- Returnera varan fullständig i originalkartongen, om möjligt tillsammans med det ursprungliga emballaget, så snart som möjligt efter att du har meddelat oss att du vill ångra köpet. Annat yttre emballage är också acceptabelt, förutsatt att varan inte riskerar att skadas under transporten.
- Bifoga dina kontouppgifter för återbetalning. Återbetalningen kommer att genomföras inom 30 dagar från det att vi har mottagit varan.
- Varan måste vara komplett, vilket innebär att alla tillbehör måste vara inkluderade i returen.
Observera att vi förbehåller oss rätten att debitera självkostnadspris för eventuella saknade delar om returen inte är komplett. Vi löser inte ut paket mot postförskott. En försändelse som inte hämtas ut betraktas inte som ett utnyttjande av ångerrätten.
För att utnyttja din ångerrätt ska du innan ångerfristen löpt ut skicka ett klart och tydligt meddelande om ditt beslut att frånträda avtalet. Meddelandet kan skickas per post eller e-post till den adress som anges i början av dessa köpvillkor. Gör du inte detta har du inte längre rätt att ångra ditt köp. På Konsumentverkets hemsida, www.konsumentverket.se, finns ett standardformulär som kan användas vid utövande av ångerrätten.
Om ångerrätten utövas efter det att tjänsten med ditt samtycke har påbörjats har trafikskolan rätt till ersättning med en proportionell andel av det avtalade priset för den del av tjänsten som utförts.
Avbeställning
Förutsatt att beställning av vara inte skickats iväg har du möjlighet att utan kostnad avbeställa hela eller viss del av beställning av varor genom att kontakta oss per telefon. Gäller avtalet utbildningstjänst tillämpas STR:s praxis angående ersättning och återbetalning vid avbeställning m.m. Du finner denna praxis på www.str.se
Behandling av personuppgifter
När du gör din beställning hos oss uppger du dina personuppgifter såsom namn, adress och personnummer. Samtidigt godkänner du att vi sparar och använder dina personuppgifter för att vi ska kunna fullfölja våra åtaganden mot dig som kund. Vi dokumenterar dessutom viss kommunikation som vi har med dig via telefon eller e-post, för att kunna ge dig bästa service och följa upp dina ärenden.
Enligt dataskyddsreformen (GDPR) har du rätt att få den information som vi har registrerat om dig. Om informationen är felaktig, ofullständig eller irrelevant kan du begära att den ska rättas eller tas bort. Kontakta i så fall vår kundtjänst.
Vi kommer aldrig att lämna ut dina personuppgifter till tredje part.
Reklamation
Om en vara är felaktig, felexpedierad eller transportskadad ska du så snart som möjligt kontakta oss. Vid övriga reklamationer eller klagomål ska du vända dig till ansvarig på trafikskolan. Om du inte blir nöjd med trafikskolans hantering har du som elev vid en STR ansluten trafikskola möjlighet att pröva ärendet i STR:s reklamationsnämnd, se www.str.se/reklamation. Enligt konsumentköplagen (1990:932) och konsumenttjänstlagen (1985:716) gäller att reklamation som huvudregel aldrig kan ske senare än tre år från det att varan har mottagits eller tjänsten har avslutats.
Lagval och forum
Svensk rätt ska tillämpas på samtliga köp enligt dessa avtalsvillkor. Skulle det uppstå en tvist mellan parterna som inte kan lösas på plats, kan tvisten prövas i domstol (tingsrätt). Kunden (eleven) kan även vända sig till Allmänna reklamationsnämnden (ARN) eller STR:s reklamationsnämnd (gäller endast kunder på en trafikskola ansluten till STR).