DITT MC-ÄVENTYR BÖRJAR HÄR – VI ÄR MED DIG VARJE STEG

Caroli Trafikskola har ett utmärkt läge i hjärtat av Malmö, bara en kort promenad från centralstationen.

Skaffa, förnya eller uppgradera ditt MC-körkort på ett bekvämt och smidigt sätt hos Caroli Trafikskola. Upplev motorcykelns frihet med ökad trygghet och säkerhet i trafiken. Välj oss som ditt ultimata val för MC-kortet i Malmö. Våra erfarna körlärare är passionerade och har en gedigen kunskap, vilket gör att alla kan uppleva glädjen på två hjul.

Är du ny på motorcyklar och drömmer om att få ditt MC-körkort?

Vi erbjuder en "prova på lektion" där våra erfarna MC-lärare vägleder dig genom en testkörning på en motorcykel under kontrollerade förhållanden. Vi har även motorcyklar med låg sadel för dem med kortare längd. Våra lärare hjälper dig med planeringen för ditt MC-körkort och svarar gärna på dina frågor. Du kan välja mellan lätt, mellan eller tung MC. Vi tillhandahåller skyddsutrustning (MC-ställ, hjälm, stövlar, handskar) eller så kan du använda din egen om du föredrar det.

• Kör du MC hemma men vill komplettera med lektioner på en trafikskola?
  • Har du blivit underkänd vid uppkörningen och behöver tips och råd?
  • Har du redan MC-körkort men vill komma igång eller träna på körskola och känna dig säkrare i trafiken?

Välkommen att kontakta oss eller ännu bättre, besök våra lokaler på Mäster Nilsgatan 20 i Malmö. Våra kompetenta trafiklärare ser till att alltid vara uppdaterade och fördjupar sig ständigt i trafikpedagogik – detta kommer att gynna dig oavsett om du satsar på bil- eller MC-körkort. Vi har olika alternativ som passar olika budgetar och inlärningsstilar. Om du är intresserad av att skaffa ditt MC-körkort i Malmö, tveka inte att vända dig till oss.

Utrustningen

Vi tillhandahåller all den nödvändiga utrustningen. Om du föredrar att använda din egen utrustning är det viktigt att den är ändamålsenlig och avsedd för motorcykelkörning. Din skyddsutrustning bör bestå av slitstarkt material med knä- och armbågsskydd, kraftiga stövlar eller kängor, handskar, ryggskydd och hjälm. Utrustningen måste vara i gott skick, och vi ersätter inte skadad utrustning.

Vi rekommenderar starkt att använda en hjälmluva för allas trevnad, du får en gratis av oss. Under skyddsutrustningen är det bekvämt och hygieniskt att bära ett underställ som håller dig varm under kalla dagar och hjälper dig att hålla dig sval när det blir varmt. På varma dagar är det en god idé att ha ombyte med sig, då det kan bli svettigt.

Information för dig som vill skaffa MC-kort i Malmö

Att köra MC ställer andra krav än att köra med en vanlig personbil. För att få köra motorcykel måste man ha A-körkort. Här berättar vi om vad som krävs för att du ska få ett MC-kort.

A1

Denna behörighet ger rätt att köra lätta motorcyklar med slagvolym på högst 125 kubikcentimeter i motorn. Effekten får högst vara 11 kilowatt. A1-körkort har en åldersgräns på 16 år.

A2

A2-behörighet ger rätt att mellanstora motorcyklar med nettoeffekt på högst 35 kilowatt. Åldersgränsen för A2-behörighet är 18 år.

A

Denna behörighet ger rätt att köra alla tvåhjuliga motorcyklar oavsett slagvolym och effekt på motorn. A-körkort har en högre åldersgräns, 24 år måste man vara för att få detta MC-kort. Men om du hat haft A2-behörighet i minst två år så kan du ta körkort med behörighet A redan när du har fyllt 20 år.

läs fler omdömen på vår facebooksida

VÅRA OMDÖMEN

Läs fler omdömen på vår facebook sida

Kom igång med ditt motorcykelkörkort i Malmö med våra enkla steg. Vi erbjuder A, A1 och A2-körkort.

Närhet till allt i Malmö - även ditt MC-körkort